Klaar voor een nieuwe professionele uitdaging

7 Dec

Het is zover. Na bijna 10 jaar leg ik de Telenet afstandsbediening neer om een nieuwe uitdaging op te pakken.  Ik start op 1 januari bij UPC cablecom, de Zwitserse Telenet zeg maar, overigens ook onderdeel van Liberty Global, net als Telenet. Ik zal er als Director Content Management verantwoordelijk worden voor het televisieaanbod aan zenders en video op aanvraag.

Een andere markt dus, in een ander land, waar overigens de komende jaren heel wat staat te gebeuren.  Het wordt de televisie test tuin van Europa, vooral door zijn aparte regelgeving op het vlak van rechten.  Over-the-top spelers hebben het daar iets makkelijker om te starten met de populairste zenders.

Een uitdaging dus, zoals dat heet. Ik kijk er naar uit om de ervaring die ik hier heb kunnen opdoen te testen in deze nieuwe omgeving. Een beetje trots ook. Telenet kreeg al veel respect van Europese collega’s. Nu gevraagd worden voor deze uitdaging is toch een beetje een erkenning.

Ik zal vanaf nu dus op deze blog mijn ervaringen delen vanuit het Zwitserse televisie- en kabellandschap en met enige afstand (700 km ongeveer) kunnen reflecteren over het Vlaamse media ecosysteem.

Tot lees !

